streda 31. októbra 2012

Prvých pár poznatkov..

in my new sari - my room in Ashok hote
5 hviezdičkový hotel skutočne zodpovedá asi 3 hviezdičkám v Európe. I keď tento je z 50tych rokov a bol postavený vo veľkorysom postkoloniálnom štýle. 











monkeys in the streets of Delhi


Bývam síce v "diplomatickej štvrti", no na uliciach  sa preháňajú opice :) Prechádzka po okolí neprichádza veľmi do úvahy. Neustále sa pri mne zastavovali zelenožlté rikshe a chceli ma niekam odviezť za pár rupií.



























riksha (called tuc -tuc) and my riksha driver at India gate
Tento pán nakoniec získal moju dôveru a smiešnych 20 rupií ( a určite i slušnú províziu od obchodníka, u ktorého som si na jeho odporúčanie nakoniec kúpila sárí).
Riksha zvaná tuc-tuc sa pohybuje rýchlosťou asi 20 km/h, maxímalne údajne až 40. Cenu je potrené zjednať si dopredu, zvezie vás však len niekoľko kilometrov, je to mašinka na krátke trate s prirodzenou klimatizáciou.
Prvá otázka taxikárov i riksha vodičov je: "Are you married?" Empiricky som zistila, že najvhodnejšou odpoveďou je áno.



Doprava je tu neskutočná, zdanlivo neexistujú pravidlá a ani žiadne pruhy, všetci trúbia a všetky tie obskurné vozidlá, šliapadlá a trojkolky sa predierajú pomedzi seba hlava nehlava.. Do toho si Váš taxikár pokojne vytiahne mobil a s prehľadom telefonujúc a trúbiac fičí týmto díllíjským peklom. "No problem, Madam"  Na otázku, ako je to ešte ďaleko, som zatiaľ vždy dostala odoveď: " Its 5 minutes, Madam." Raz to bolo 30 sekúnd, raz 20 minút...  Ale funguje to všetko. Mimochodom, bývalý americký veľvyslanec v Indii John Kenneth Galbraith označil Indiu za fungujúcu anarchiu. ("functioning anarchy").
  
Zajtra ma čaká Lok Sabha - dolná komora indického parlamentu, ktorá je mojím veľkorysým hostiteľom. 

my colleagues in front of Gandhi








Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára